arnoahosniemi_770x370

Tärpit ja konkreettiset neuvot – näitä yrittäjät kaipaavat

Yrittäjät haluavat heti ensimmäisten joukossa tärpit mahdollisista uusista asiakkaista. He myös arvostavat konkreettisia neuvoja sekä inspiroivia yrittäjätarinoita. 

Kauppalehden lukijatutkimusten mukaan ylivoimainen enemmistö suomalaisista yrittäjistä lukee Kauppalehteä. Yrittäjien lisäksi Kauppalehteä lukevat muun muassa sijoittajat, asiantuntijat ja ylimmät päättäjät.

Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi kertoo lehdellä olevan pitkät perinteet, onhan Suomen liike-elämässä luettu sen sivuja jo 120 vuotta. Kauppalehti on ollut jo 80-luvulta lähtien yrittäjien lehti. Myös lehden uudistuksissa ja kehityksessä yrittäjät on pidetty keskeisenä kohderyhmänä.

”Yrittäminen on saanut Suomessa start-uppien muodossa aivan uuden kukoistuksen muutamina viime vuosina. Kauppalehti on myös panostanut tähän voimakkaasti ja seuraa aktiivisesti start-up yrityksiä.”, kertoo Ahosniemi.

Suuret suomalaiset korporaatiot ovatkin viime vuosina omaksuneet monia asioita start-upeilta, kuten yrittäjähenkisyyttä ja asennetta.

”Kauppalehden tekemisessä yrittäjämäinen asenne on todella tärkeää. Asiat pitää saada ratkaistua ja tehtyä. Journalismissakin pitää tarjota enemmän ratkaisuja eikä valitella ongelmia”, toteaa Ahosniemi.

Yrittäjyys merkitsee Kauppalehdelle ennen kaikkea asennetta.

Kauppalehdellä on vaikutusta yrittäjien päätöksentekoon

Ahosniemi kertoo monien yrittäjien etsivän liidejä lukemalla Kauppalehden juttuja ja miettivän kenen kanssa voisivat tehdä kauppaa.

Kauppalehden jutuilla voi olla myös hyvin konkreettisia vaikutuksia yrittäjien päätöksentekoon.

”Eräs yrittäjä kertoi harkinneensa valuuttalainan ottamista pankista. Hän päätyi kuitenkin lopulta hylkäämään hänelle esitetyn tarjouksen. Tähän hänen mukaansa vaikutti suoraan Kauppalehdestä luettu juttu, jossa kerrottiin kriittisesti valuuttalainan riskeistä.”, muistelee Ahosniemi.

”Kauppalehdestä luetun jutun ansiosta hän teki itselleen järkevän päätöksen ja vältti kohtuuttoman kalliin valuuttalainan”, Ahosniemi lisää.

Hyvin konkreettiset ja arkisetkin neuvot ja esimerkit on helppo soveltaa oman yrityksen toimintaan.

Kauppalehteä luetaan läpi työelämän

Kauppalehti on työelämässä olevien ihmisten lehti. Lukijoiden ikähaarukka on karkeasti 25 – 65 vuotta.

”Kauppalehteä aletaan tyypillisesti lukemaan, kun astutaan työelämään ja lopetetaan kun eläkeikä koittaa. Pisimmät lukijasuhteet ovatkin koko työelämän pituisia eli jopa neljäkymmentä vuotta kestäviä”, sanoo Ahosniemi.

Yritykset tilaavat yksityishenkilöitä enemmän Kauppalehteä. Lukijoissa korostuvat pk-sektorin yritykset ja yrittäjät. Näiden lisäksi lukijoissa on pienempiä toimijoita, yksinyrittäjiä sekä isompien yritysten työntekijöitä.

”Yrittäjät eroavat asiantuntijalukijoista siinä, että he eivät usein ehdi päivän aikana lukemaan Kauppalehteä, sillä tekevät töitä. Lukeminen painottuu aamuun ja iltaan”, sanoo Ahosniemi.

Yrittäjät kaipaavat konkreettisia neuvoja arjen haasteisiin

Yrittäjät saavat Kauppalehdestä hyötytietoa, jota he tarvitsevat tai voivat hyödyntää työssään. Tietoa löytyy eri vaiheissa oleville yrityksille, aina yrityksen perustamisesta ja pyörittämisestä exit-vaiheeseen.

Yrittäjät lukevat Kauppalehdestä juttuja mielenkiintoisista yrittäjistä, vaikeista kokemuksista ja tilanteista sekä siitä, miten nämä on ratkaistu.

Ahosniemi kertoo Kauppalehden tarjoavan yrittäjille ennen kaikkea hyötytietoa, josta on apua yrittäjän arjessa. Konkreettiset ja käytännönläheiset esimerkit ja lähestymistavat yrittäjyyteen ovat suosittuja aiheita.

Myös tarinat kiinnostavat. Ovathan tarinat journalismissa ja uutisissa hyvinkin keskeisessä roolissa. Eräs Kauppalehdessä julkaistu suosittu tarinamuotoinen juttu käsitteli tappiota tekevää firmaa, jonka toiminta käännettiin kannattavaksi. Juttu toimi erityisen hyvin sillä se oli samaistuttava, inspiroiva ja tarjosi konkreettisen ratkaisun.

Yrittäjiä kiinnostavat aiheet Kauppalehdessä

1. Neuvot ja vinkit yrittäjyydestä

2. Konkreettiset käytännön esimerkit

3. Tieto eri vaiheessa oleville yrityksille

4. Ratkaisut yrittäjiä koskeviin ongelmiin

5. Tarinat yrittäjistä, menestyksestä ja vaikeista kokemuksista

yrittäjät

  • Päivämäärä: 30.4.2018, 11:00
  • Uutisen tyyppi: Mainostajalle

Petri Tamminen, myyntiryhmäpäällikkö, Alma Talent

petri_tamminen300

Yrittäjä on lähes kaikessa mukana ja kantaa vastuuta monista päätöksistä. Yrittäjät hakevata aktiivisesti tietoa ja tukea päivittäiseen toimintaan. Kauppalehdestä luetaan ajankohtaiset uutiset ja Talouselämä tarjoaa taustatietoja yrityskaupoista ja yrityselämän muutoksista.

Alma Talent tavoittaa 74 % hankintavoimaisista yrittäjistä. Ota yhteyttä, niin etsimme sinulle toimivan ratkaisun  yrittäjien tavoittamiseksi: petri.tamminen@almamedia.fi

Jaa artikkeli: