Iltalehden vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty Erja Yläjärvi

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote                        21.6.2018

ILTALEHDEN VASTAAVAKSI PÄÄTOIMITTAJAKSI ON NIMITETTY ERJA YLÄJÄRVI

Iltalehden vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty YTM Erja Yläjärvi (41). Yläjärvi toimii tällä hetkellä toimituspäällikkönä Helsingin Sanomissa vastuualueenaan HS.fi uutisdeski ja kaikki uutisosastot. Yläjärvi on työskennellyt Helsingin Sanomissa vuodesta 2013 ja ennen uutisdeskiä vastasi muun muassa feature ja lifestyle -toimituksista. Vuosina 2012–2013 Yläjärvi toimi Kouvolan Sanomien päätoimittajana. Yläjärvi on ollut myös uutispäällikkö ja Brysselin EU-kirjeenvaihtaja STT-Lehtikuvalla sekä politiikan toimittaja Väli-Suomen Mediassa ja ulkomaantoimittaja Keskisuomalaisessa.

Yläjärvi aloittaa vastaavan päätoimittajan tehtävässä 24.9.2018. Hän raportoi Alma Consumer -liiketoimintayksikön johtajalle Kari Kivelälle.

-        Erjan tausta istuu erinomaisesti Iltalehden sisältöprofiiliin, joka muodostuu niin uutisista kuin monipuolisesta lifestyle-aineistosta. Uudistuva media tarvitsee johtoonsa Erja Yläjärven kaltaisia rohkeita tekijöitä. Iltalehden toimitus on Erjan ja uutispäätoimittaja Perttu Kauppisen johtamana hyvin valmistautumassa digitaalisen median seuraaviin haasteisiin ja palvelemaan 3 miljoonan kuukausittaista yleisöään useissa kanavissa entistä paremmin, sanoo Kari Kivelä, Alma Consumerin johtaja.

-        Iltalehti on kiistatta maan johtavia digitaalisia uutisbrändejä. On erittäin hienoa päästä kehittämään mediaa, joka tavoittaa ihmiset niin laajasti kaikkialla Suomessa. Itseäni on aina kiinnostanut uutiset kautta linjan politiikasta aina urheiluun ja lifestyleen. Iltalehden aihepiirien laajuus tekee siksi tehtävästä erityisen kiinnostavan, Erja Yläjärvi puolestaan toteaa.

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Päivämäärä: 21.6.2018, 12:00
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: