Alma Media

Alma Media Oyj                    Lehdistötiedote                     28.03.2024 klo 18.05

ALMA MEDIARATKAISUJEN MUUTOSNEUVOTTELUT PÄÄTÖKSEEN

Alma Median keskitetyn mainosmyynnin ja digitaalisen mainonnan kehityksen organisaation 4.3.2024 käynnistämät muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Henkilöstön vahvuus vähenee 28 henkilötyövuodella. Suurin osa vähennyksistä toteutuu erosopimuksin. Kahdeksalle henkilölle löytyi uusi tehtävä toimenkuvan muutoksen myötä. Neuvottelujen alussa ilmoitettu enimmäisvähennys oli 38 henkilötyövuotta.

Järjestelyjen seurauksena Alma Media kirjaa arviolta 0,7 miljoonan euron kulun, joka raportoidaan oikaistuna eränä ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksessa.

Alma Mediaratkaisut organisaatioon kuuluu myynnin, markkinoinnin, tutkimuksen, tuotekehityksen, sisältömarkkinoinnin ja asiakaspalvelun ammattilaisia. Neuvottelut koskivat koko Alma Mediaratkaisujen toimintaa pois lukien Netellon toiminta. Työvoiman väheneminen kohdistuu Alma Mediaratkaisujen eri henkilöstöryhmiin. Ratkaisuun sisältyy uudelleen organisoituminen, töiden uudelleenjärjestelyt ja automaation mahdollisuuksien hyödyntäminen toiminnan tehostamiseksi.

Alma Median strategian mukaisesti Alma Mediaratkaisujen tavoitteena on mediamainonnan kasvun ja kehityksen kiihdyttäminen digitaalisten markkinointiratkaisujen tarjontaa laajentamalla ja mainonnan palvelutuotantoa ja ostokanavia monipuolistamalla. 

Lisätietoja: 
Tiina Kurki
Johtaja, Alma Mediaratkaisut p. 010 665 2015 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 12 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2023 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 305 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 82 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.