Alma Media luo kasvua yhdessä.
Tänään ja huomenna.

Alma Media lyhyesti

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat valtakunnallinen, alueellinen ja paikallinen media, digitaaliset kuluttaja- ja yrityspalvelut, koulutukset, tapahtumat, ammattikirjallisuuden julkaiseminen sekä paino- ja jakeluliiketoiminta. Alman kansainvälinen liiketoiminta Ruotsissa, Baltiassa ja itäisessä Keski-Euroopassa koostuu rekrytointipalveluista, talous- ja ammattijulkaisuista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista.

Alma Mediassa työskentelee noin 2300 henkilöä (ilman jakajia), joista kolmannes toimii Suomen ulkopuolella yhdeksässä eri Euroopan maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 353,2 miljoonaa euroa.

Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Tuotteemme ovat alallaan johtavia media- ja palvelubrändejä ja niiden markkina-asema on useimmissa maissa vahva. Kärkibrändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster.

Kasvatamme mediasta palvelua

Muuntautumisemme painetun lehden liiketoimintaan nojaavasta liiketoiminnasta digipalveluja tarjoavaksi yhtiöksi on ollut hyvässä vauhdissa jo pitkään. Olemme investoineet digitaaliseen mediaan ja palveluihin jo 1990-luvun puolivälistä lähtien. Erityisesti laajentumisemme digitaalisissa palveluissa itäiseen Keski-Eurooppaan on ollut menestyksellistä. Digitalisaatio avaa meille monia mahdollisuuksia ja kasvatamme mediasta yhä enemmän palvelua.

Rakennamme kestävää mediaa

Yritysvastuu on meille sekä oman toimintamme vastuullisuutta että vastuullisuuden liittämistä kiinteäksi osaksi liiketoimintaa. Alma Mediassa luotettavuus, erityisesti luotettavien mediasisältöjen tarjoaminen, ja ympäristövastuu ovat vastuullisuuden kaksi tärkeintä elementtiä. Muita tärkeitä vastuita ovat muun muassa journalistinen riippumattomuus, vastuu henkilöstöstä ja sananvapauden edistäminen sekä paikallisuuden ja yhteisöllisyyden tukeminen ja edistäminen.

Tavoitamme suomalaiset

Yli kolme miljoonaa suomalaista kuluttajaa viikossa tavoittava verkostomainonta on viime vuosina kasvanut voimakkaasti. Kehitämme aktiivisesti myös digimainonnan ostamista helpottavia työkaluja esimerkiksi kohdennettuun verkkomainontaan, verkko- ja mobiilipalveluiden kävijämäärämittaukseen ja analytiikkaan.

Meidän tehtävämme on löytää jatkuvasti uusia tapoja jalostaa ja paketoida tietoa monenlaisiin asiakastarpeisiin – saada tieto elämään. Elävä tieto antaa eväät parempien päätösten ja valintojen tekemiseen. Alma Media toimii yksilön vapauden ja hyvinvoinnin puolesta. Me haluamme olla kiinnostavin tiedon, hyödyn ja elämysten tuottaja sekä median tulevaisuuden suunnannäyttäjä.

Alma Media luo kasvua yhdessä. Tänään ja huomenna.

Alma Media Oyj

Toimiala: Media
Liikevaihto: 353,2 MEUR (2016)
Oikaistu liikevoitto: 35,2 MEUR (2016)
Henkilöstö: 2300 (ilman jakajia)

Tunnetuimmat brändit: Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster.

Katso kaikki tuotteemme ja palvelumme

Vuosikertomus 2016