Avainasiat

Alma Media luo omistaja-arvoa toteuttamalla strategiaa, jonka ydinelementtejä ovat sekä kannattavan kasvun hakeminen digitaalisesta medialiiketoiminnasta että julkaisuliiketoiminnan uudistaminen kestäväksi monimedialiiketoiminnaksi.

Alma Mediaa sijoituskohteena puoltavat seuraavat seikat:

1. Kannattavan kasvun mahdollistavat investoinnit digitaaliseen liiketoimintaan Suomessa ja Euroopassa

  • Kuluttajille suunnatut digitaaliset palvelut mm. urasuunnitteluun, asumiseen ja muuhun elämäntyyliin liittyen.
  • Yrityksille suunnatut digitaaliset palvelut (tieto- ja markkinointipalvelut).

2. Vahvat valtakunnalliset mediabrändit

  • Johtavat talousmediat, Kauppalehti ja Talouselämä Suomessa sekä Affärsvärlden Ruotsissa, jotka uutisoivat, kommentoivat ja analysoivat talouden tapahtumia.
  • Suomen kolmanneksi luetuin sanomalehti, iltapäivälehti Iltalehti.
  • Mediabrändit aloittaneet ajoissa transformaation digikanaviin.
  • Omien alueidensa johtavia medioita.
  • Vahva mobiilin ja liikkuvan kuvan kehitys.

3. Merkittävää rahavirtaa tuottava alueellinen sanomalehtimedia Suomessa

  • Sisältöjen merkityksellisyys ja korkeatasoisuus mahdollistaa premium-hinnoittelun tilaajille ja preferoidun mediaympäristön mainostajille.
  • Tehokas toimintamalli monimediatuotannossa ja jakelussa luo myös ulkoisia synergioita, joita lisää myös vuoden 2013 alkupuolella käyttöön otettu huippumoderni painolaitos Tampereella.

4. Kasvustrategiaa tukevat pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet

  • Kasvun tukemiseksi Alma Media pyrkii painottamaan investoinnit, velan takaisinmaksun ja voitonjaon sekä yhtiön että sijoittajan näkökulmasta optimaalisesti.


RaunoHeinonen

Rauno Heinonen

Viestintäjohtaja +358 10 665 2251

Lähetä sähköpostia

Katso Alma Median taloudelliset tavoitteet täältä.