Ideoimme ja toteutamme asiakkaallemme sopivimman sisältömarkkinoinnin ratkaisun.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on yritykselle tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaat kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestin parissa.  Tavoitteena voi olla esimerkiksi ajatusjohtajuuden rakentaminen tai verkkokaupan myynnin kasvattaminen. Olennaista on, että tavoitteet on mietitty ja sisällöt tehdään tukemaan niitä.

Vaikutus ei ole sama kuin yleisö. Sisältömarkkinoinnin keinoilla voi muuttaa mielikuvia, syventää asiakassuhdetta, vaikuttaa ostokäyttäytymiseen tai jopa asenteisiin, herättää tunteita tai vaikkapa auttaa onnistumisessa. Mutta vaikutusta ei synny ilman yleisöä.

Hyväkään sisältö ei löydy itsestään. Tavoitamme ne, joille sisällöilläsi on merkitystä. Ne samat, joilla on merkitystä yrityksellesi.

Tehokas sisältömarkkinointi kulkee kolmella askeleella maaliin:

  1. Tavoitteista lähtevä suunnittelu ja luova idea
  2. Laadukas sisällöntuotanto
  3. Tehokas ja oikein kohdennettu jakelu

Alma toteuttaa asiakkailleen koko sisältömarkkinoinnin ketjun suunnittelusta ja ideoinnista tuotantoon ja julkaisuun. Jos yritykselläsi on jo laadukkaita sisältöjä, autamme yrityksesi oman median parempiin tuloksiin kattavilla natiivimainonnan ratkaisuillamme.

Ja tietysti: Sisältömarkkinoinnin mittaaminen yhdessä asetettujen tavoitteiden mukaisesti on Almalle kunnia-asia.

Sisältömarkkinointiratkaisut


Verkossa

Artikkelit ovat oivallinen tapa tuoda esiin yrityksen asiantuntemusta, tai kertoa tuotteista ja palveluista kiinnostavasti osana sitä käyttävän kohderyhmän arkea. Artikkelien voima on pitkäaikaisessa ja säännöllisessä sisällöntuotannossa.

Blogi on näkemyksellinen kirjoitus, joka pitää lukijan otteessaan. Blogin avulla voi rakentaa suhdetta asiakkaisiin tarjoamalla heille asiantuntemusta ja ajateltavaa. Säännöllisyys on valttia blogin julkaisemissa. Hyvä blogi saa aikaan keskustelua ja sitä jaetaan sosiaalisen median kanavissa.

Videot ovat huippusuosittua sisältöä ja taipuvat moneen: käyttöopastus, opetus, asiantuntijahaastattelu, uuden asian kertominen ja näyttäminen, tunteen välittäminen, viihdyttäminen, katsojan vakuuttaminen… Loistavakaan video ei löydy itsestään, joten muista huolehtia videon viemisestä kohderyhmäsi luo.

Animaatiot ja infografiikat auttavat näyttämään monimutkaisen asian hauskalla ja oivaltavalla tavalla. Sisältö jää paljon helpommin mieleen, kun sen sisäistää nopeasti ja saa kokea ymmärtämisen ilon.

Lukijakilpailut ja testit aktivoivat yrityksen kohdeyleisöä ottamaan osaa yrityksen toimintaan, testaamaan tietonsa tuotteesta tai arvioimaan palvelua. Osallistuneista yritys saa liidejä, potentiaalisia asiakkaita, kunhan muistaa kysyä vastaajilta tähän luvan.

Testiryhmät antavat yritykselle nopeasti tietoa käyttäjien mieltymyksistä ja toimivat markkinoijalle apuna käyttäjän tuotteen, palvelun tai viestinnän kehittämiseen.

Studio on markkinoijan oma mediakanava valtamedian sisällä. Se tarjoaa markkinoijalle suoran yhteyden kohdeyleisöön, kuten päättäjiin.  Studiossa voi julkaista yrityksen omia artikkeleita, kuvia, videoita ja blogeja varmana siitä, että ne tavoittavat lukijansa.

Tavoitteista riippuu, millainen sisältömarkkinoinnin ratkaisu toimii. Kaiken perusta on laadukas sisältö. Tuotamme sen puolestasi, tai hyödynnämme jo olemassa olevaa.  Sisällön hyödyntämiseen meillä on monta keinoa, kuten natiivinostot, liikenteen ohjaus omaan mediaasi, minisaitit, sisällöt median sisältövirrassa tai kohdennettuna aiheesta kiinnostuneelle. Ota yhteyttä, niin mietitään sinulle ja yrityksellesi toimivin ratkaisu!

Printissä

Advertoriaali eli painetussa lehdessä julkaistava mainostajan artikkeli on lehtijutun muotoon kirjoitettu ja taitettu lehti-ilmoitus. Advertoriaalissa voi esimerkiksi tuoda vakuuttavasti esiin yrityksen erityisasiantuntemusta tai esittää palvelun hyödyt käyttäjiensä äänellä.

Oman median liite mahdollistaa yrityksen verkkosivuilla julkaistujen sisältöjen parhaimmiston kokoamisen yksiin kansiin. Liitteen voi tehdä myös yritykselle tärkeästä teemasta. Visuaalisesti näyttäväksi taitettava oma lehti on mukava antaa käteen tapaamisissa tai sen voi jakaa kohdennetusti yleisölle sanoma- tai aikakauslehden välissä.

Kasvokkain

Sisältömarkkinointiin ja sen konsepteihin voi liittää mukaan erilaisia tapahtumia.
Otamme tämän mahdollisuuden huomioon, kun suunnittelemme toimivaa ja tuloksellista ratkaisua yrityksellesi.

Sisältömarkkinoinnista ja natiivimainonnan yleisistä mittareista löytyy esimerkkejä ja suosituksia myös IAB:n oppaasta.


Onnistuneita Almassa tehtyjä sisältömarkkinointikampanjoita


Finnmatkat
Case Iltalehti

Finnmatkat löysi tekijän Suomen parhaalle duunille

Sensimar-hotellikonseptille saatiin näkyvyyttä sisältömarkkinoinnin keinoin. 

Sensimar-hotellien kumulatiivinen myynti kampanjan aikana ja pian sen jälkeen kasvoi 34 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. 

Lue lisää

kl_case_estonia
Case Kauppalehti

Yrityksen sisällölle lisää näkyvyyttä Kauppalehden avulla

Estonian Business School kirjoitti kansainvälisen tutkinnon hankkimisesta työn ohessa. Kauppalehden Studio -artikkeli oli raikas ja uudenlainen tapa esitellä yliopistoa ja sen tarjoamia tutkinto-ohjelmia. Kampanjan menestys ylitti tavoitteet ja siitä saatu palaute oli ainoastaan positiivista. Lue lisää

Videotallenne: 13.12.2016 Alma Talk - sisältömarkkinointi

Alkusanat
Tiina Järvilehto, johtaja, Alma Mediaratkaisut

Sisältömarkkinoinnin trendikatsaus 2017
Jukka Hurme, luova tuottaja, Alma Mediaratkaisut

Laajasti tavoittavaa ja tarkasti kohdennettua natiivimainontaa vaivattomasti ja tehokkaasti
Janne Muhonen, kehityspäällikkö, Alma Talent

Hyödyllisiä sisältöjä haasteellisille kohderyhmille – johtoportaan mielipiteitä yrityssisällöistä
Jukka Holopainen, Pohjoisranta Burson-Marsteller

Onnistumisia sisältömarkkinoinnissa
Markkinoijien caseja BtoB ja BtoC -markkinalta

Mediamyynnin yhteyshenkilösi: 

  • Hanna Repo

    Sisältömarkkinointijohtaja
    Puh. 010 665 2775


  • Jukkahurme

    Jukka Hurme

    Luova tuottaja
    Puh. 010 665 2743