Tulospohjainen markkinointi

Tulospohjainen mainonta on verkkomainontaa, jossa mainostaja maksaa vain mainonnan toteutuneista tuloksista. Sillä tähdätään ensisijaisesti tavoitteiden mukaisesti asetettuihin tuloksiin, ei näkyvyyden volyymiin. Tulospohjainen mainonta sopii erityisen hyvin kävijäliikenteen ohjaukseen ja verkkokaupan myynnin edistämiseen.

Alma-verkosto tarjoaa klikkipohjaisen mallin tulospohjaiseen mainostamiseen. Mainostaminen on riskitöntä, koska mainostaja maksaa vain toteutuneista klikeistä. Alma-verkostossa mainonta näkyy turvallisessa mediaympäristössä kotimaisilla ja tunnetuilla Alma Median sivustoilla. Mainonnanjakelujärjestelmä optimoi mainokset näkymään niille Alma-verkoston sivustoille ja mainospaikoille, joissa se toimii parhaiten.

Klikin hinta määräytyy huutokaupassa kilpailun mukaan. Mainonta ajetaan Alma-verkostossa RON (Run of Network). Järjestelmä optimoi mainokset niille sivustoille ja mainospaikoille, jotka tuovat parhaat tulokset. Näin ollen näkyvyyttä yksittäisillä sivustoilla tai mainospaikoilla ei taata. Aineiston on oltava toimintaan ohjaava ja sen tulee sisältää esimerkiksi kehote, kilpailu tai tarjous.

Jatkuva tulospohjainen mainonta on tehokas tapa tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri oikealla hetkellä. Hyvien tuloksien takaamiseksi suositellaan pitkäjänteistä tekemistä. Aloittaminen on nopeaa ja helppoa. Aseta kampanjalle tavoite, suunnittele tätä tukevat aineistot, mieti kampanja-ajankohta ja sopiva budjetti – ja olemme valmiit aloittamaan.

Aineisto-ohjeet

Materiaalin toimitusohjeet löydät Aineisto-ohjeet -sivulta.



Miksi tulospohjainen markkinointi?

  1. Tulospohjainen mainonta sopii erityisen hyvin kävijäliikenteen ohjaukseen ja verkkokaupan myynnin edistämiseen.
  2. Mainonta optimoidaan näkymään sinne, missä se tuottaa parhaiten tuloksia.
  3. Alma-verkostossa mainonta näkyy aina turvallisessa mediaympäristössä

Mediamyynnin yhteyshenkilösi:

programmatic(a)almamedia.fi