Lihamestarin vinkit purivat grillikansaan

K-Citymarketin kampanjakokonaisuus hyödynsi vahvasti sisältömarkkinointia

Kesän grillikauden kampanja suunnattiin laajalle kohdeyleisölle ja toteutettiin näyttävillä ratkaisuilla Iltalehdessä, Kotikokissa ja Pippuri.fi:ssä.

Rohkea yhdistelmä sisältömarkkinointia, printtiä ja perinteistä display-mainontaa takasi näkyvyyden läpi kesän. Kampanjatoteutuksen tulokset ylittivät kaikki odotukset ja rohkaisivat K-Citymarketia hyödyntämään sisältömarkkinointia myös jatkossa.

Tavoitteet ja kohderyhmä

Kampanjakokonaisuuden tavoitteena oli kesän 2017 kynnyksellä kertoa suomalaisille K-Citymarketien laajoista grillilihojen valikoimista.

Toteutettavilla mainosratkaisuilla pyrittiin tavoittamaan grillaamisesta ja kesäkeittiön uusista tuulista kiinnostuneet kuluttajat. Samalla haluttiin tarjota myös lihamestareiden parhaat vinkit ja reseptit kotigrillaajien käyttöön.

Ratkaisu

Kampanjaratkaisussa päädyttiin laajaan ja monikanavaiseen toteutukseen Alma News & Lifen medioissa: Iltalehdessä, Kotikokissa ja Pippurissa.

KCM_grillikesa_2017_digi ja liite auki 570x370

Kokonaisuus piti sisällään Alma Median avulla tuotettuja sisältömarkkinoinnin toteutuksia, sekä niiden tueksi huomiota herättäviä printtiratkaisuja ja perinteistä desktop- ja mobiilimainontaa. Lisäksi sisältömarkkinoinnin yleisöille re-targetoitiin mainontaa myös koko Alma-verkoston laajuisesti.

Printti
  • IL Grillaus -erikoislehdessä 4 sivun kokonaisuus keskiaukeamalla (julkaisu 30.5.)
  • Iltalehdessä ruokasivujen yhteydessä ½ sivun mainokset 3.6., 10.6., 17.6. ja koko aukeama 22.6.
Display-mainonta

Kotikokki.net ja Pippuri.fi: desktop paraati, mobiiliparaati yht. 2 500 000 mainosnäyttöä

Retargetointi

Iltalehden Minisaitin tai IL Natiivin yleisöille: desktop paraati yht. 1 000 000 mainosnäyttöä

KCM_grillikesa_2017_liite ja printti 570x370_V2

Tulokset

Näyttävä kampanjakokonaisuus takasi huomion kohdeyleisön keskuudessa. Iltalehti.fi Minisaitin artikkeleista pisimmän keskimääräisen lukuajan, 3 min. 2 sek., nappasi täydellisen valmistustavan naudan ulkofileelle paljastava artikkeli.

Eniten lukukertoja taas keräsi broilerin kypsyyden tarkistamiseen vinkkaava juttu. Pippuri.fi:ssä ja Kotikokki.netissä julkaistu desktop- ja mobiilimainonta tavoitti yleisönsä erinomaisesti: tarkasteltaessa kampanjoiden yleisöjä, kiinnostuksen kohteina korostuivat ruoka ja viini.

Mainostajan näkökulmasta tulokset ylittivät odotukset, kommentoi markkinointipäällikkö Henrik Wahlfors. K-Citymarketin asiakkaat kokivat sisällöt aidosti kiinnostaviksi ja viettivät niiden parissa runsaasti aikaa.

Sisältömarkkinointi tuki hyvin kesän grillausteemaa, kertoen K-Citymarketin vahvuudesta tuoreen lihan ostopaikkana ja lihamestareiden ammattitaidosta. Kampanja herätti laajaa kiinnostusta myös mainostajan ulkoisten yhteistyökumppaneiden keskuudessa.

”Tulokset ylittivät odotukset. Erinomainen kampanja, jonka avulla erottauduimme kilpailijoista positiivisella tavalla. Sisällöntuotanto yhteistyössä Alma Median kanssa sujui helposti ja luontevasti, ja tulemme ehdottomasti hyödyntämään sisältömarkkinointia jatkossakin.

– Henrik Wahlfors, Senior Marketing Manager Kesko