Neste sai ennennäkemättömän huomion päättäjäyleisössä

Neste vahvistaa edelläkävijyyttään markkinoimalla uusiutuvia raaka-aineita hyödyntäviä tuotekonsepteja. Esillä on viisi konseptia, joista yleisö ja Nesteen koollekutsuma tuomaristo valitsivat kiinnostavimman toteutettavaksi prototyypiksi. Hankkeesta halutaan kertoa mm. päättäjäyleisölle, mielipidevaikuttajille ja edelläkävijöille.

Mediaratkaisussa yhdistyy vahvasti sosiaalisen median, perinteisen printin ja displayn voima. Sosiaalisessa mediassa futurologi ja Youtube-tähti Prince Ea:n äänellä on keväästä 2016 alkaen nostettu esille tulevaisuus-teemaa erityisesti mielipidevaikuttajille.

Syksyllä 2016 Alma Talentin medioissa konkretisoitiin näyttävästi tuotekonsepteja päättäjäkohderyhmälle. Hanke jatkuu.

Alma Talentin tarjoama ratkaisu

Isoin panostus oli syksyllä 2016 Kauppalehden monikanavainen etusivu, joka valittiin B2B-kampanjan päämediaksi. Hanke oli etusivun uutisen arvoinen, joten mainonnassa haluttiin käyttää ratkaisua, mikä nostaa hankkeen isosti ja vaikuttavasti esille monikanavaisesti. Monikanavaista etusivua käytettiin kahdesti eri aineistolla syksyn aikana.

Kampanjan mediapalettiin kuului Alma Talentin medioista myös Arvopaperi, Talouselämä, Tekniikka&Talous ja Kauppalehti Optio. Kauppalehden monikanavainen etusivu ja printtikampanja talouslehdissä rakensivat laajan peiton näkyvyyden päättäjäyleisössä.  Näin tavoitettiin päättäjät, asiantuntijat, yrittäjät, sijoittajat ja mielipidevaikuttajat otollisessa mediaympäristössä.

Neste-monikanavainen-etusivu-570x370

Tulokset

Kauppalehden monikanavainen etusivu tutkittiin 13.9., jossa Kauppalehden printin ja digin tiistaipäivän yleisöstä 69 % muisti nähneensä Nesteen kampanjan jossain Kauppalehden mediassa. Tulos on korkein mitattu huomioarvo Kauppalehden monikanavaisista kampanjoista. Talouselämässä tutkittu Nesteen ilmoitus herätti voimakkaimmin kiinnostusta tutkimusnumeron ilmoituksista. 

Alma Talentin yleisöistä löytyi oikeaa kohderyhmää, jossa hanke herätti vahvaa kiinnostusta. Näin hanketta kuvailtiin tutkimusten avoimissa kommenteissa

  • Mielenkiintoinen idea. Hienoa että yritykset tutkivat asioita/tulevaisuutta myös oman perusbisneksensä ulkopuolelta.
  • Vaikutti vain niin mielenkiintoiselta, että pysähdyin tutkimaan.
  • Olen kiinnostunut tekniikan kehittymisestä, ja toisaalta uusien teknologioiden kehittäminen voi vaikuttaa tekemiini sijoituspäätöksiin.
  • Olen 26v teknologian suurkuluttaja, innovaatiot ja uudet tekniikat kiinnostavat suuresti. Minulla on dieselauto sekä bensiinillä kulkeva moottoripyörä. Olen Nesteelle melko hyvä asiakas siinä mielessä, että tankkaan heidän tavaraansa n. 3000€ edestä vuodessa
  • Herätti mielenkiinnon ja pisti miettimään erilaisia "ajatuksen voimalla" konsepteja. Mielenkiintoinen mainos!
  •  Innovatiivinen yhtiö Suomesta. Hyvä homma!

Neste-printit 370x655px

”Halusimme vahvistaa Nesteen yrityskuvaa uudella ja rohkealla tavalla ja hyödynsimme Alma Talentin medioita.

Olemme ennen kaikkea iloisia Kauppalehden monikanavaisen etusivun kaikkien aikojen parhaasta huomioarvosta. Se tarkoittaa yli 200 000 päättäjän, sijoittajan ja mielipidevaikuttajan tavoittamista yhden päivän aikana.”

Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste

Neste-Sirpa-Tuomi-270x270px