RTV:n lattiamateriaali lähti hyllystä liikkeelle kohdennetun mainonnan vauhdittamana 

RTV tekee Varsinais-Suomen alueella jatkuvaa mainontaa Alma Median Asumisen kanavissa eli Etuovessa ja Vuokraovessa sekä Iltalehden ja Kauppalehden Asuminen -osioissa. Pitkäkestoisen brändimainonnan ohella RTV kokeili ensimmäistä kertaa Asumisen kanavissa myös taktisempaa mainoskärkeä lattiamateriaalitarjouksella.

Tavoitteet ja kohderyhmä

Jatkuvan näkyvyyden brändimainonnalla tavoitetaan RTV:lle potentiaalinen yleisö ajankohtaisten asumisen sisältöjen parissa. Kuukauden mittaisen taktisen tarjouskampanjan tavoitteena oli houkutella potentiaaliset asiakkaat lattiaostoksille. Mainonnan kohderyhmän muodostavat asumiseen liittyvistä sisällöistä kiinnostuneet varsinaissuomalaiset. 


Ratkaisu

RTV:n mainontaa näytetään Alma Median Asumisen yleisöpaketissa (Etuovi, IL Asuminen, Vuokraovi ja Kauppalehti Asuminen) Varsinais-Suomeen kohdennettuna. Lisäksi Etuovessa vierailleille varsinaissuomalaisille uudelleenkohdennetaan eli retargetoidaan haluttua mainontaa. Tällöin mainonta näytetään vain Etuovessa vierailleille varsinaissuomalaisille heidän käydessään myös muilla Alma-verkoston sivustoilla, kuten Iltalehdessä. Mainosmuotoina toimivat paraati ja panoraama.  

Tulokset

RTV:n mainonta tavoittaa oikean yleisön oikeassa ympäristössä. Lattiamateriaalien tarjouskampanja oli esillä vain Alma Median sivustoilla toteutetussa kampanjassa ja se keräsi yhteensä 1904 klikkausta. Etenkin mobiilimainonta laittoi lattiat uuteen uskoon, sillä klikkausprosentti ylitti reilusti keskiarvon. Mainonta vaikutti suoraan RTV:n myyntiin toivotulla tavalla: 

”Teemme jatkuvaa mainontaa Alman Asumisen kanavissa sekä retargetointia Etuovesta. Mainonta on näkynyt selkeästi oikeassa ympäristössä ja oikealle yleisölle. 

Toukokuussa testasimme kampanjassa taktista kärkeä ja mainostettava lattiamateriaali lähti hyvin liikkeelle hyllystä. Mainonta vaikutti suoraan myyntiin toivotulla tavalla.” 

- Tommi Suominen, Aluejohtaja RTV-Yhtymä  


570x370rtv2