Menestystä niin myötä- kuin vastoinkäymisissä

Sisältömarkkinointiartikkeli luotettavassa mediaympäristössä antaa kuvan asiantuntijuudesta. 

Nuoret naiset haaveilevat varta vasten teetetyistä sormuksista itselleen, varttuneemmat miehet harkitsevat unelmasormusta lahjaksi kumppanilleen. Tämä näkyi Kultaseppä Hanhiniemen sisältömarkkinointikampanjan seurantaraportista. Kampanjan artikkeli uniikkisormuksista keräsi kahdessa viikossa lähes 8 000 lukukertaa Etelä-Pohjanmaalla.

Tavoite

Uniikki sormus saa olla överi -artikkelin tavoitteena oli lisätä eteläpohjalaisten tietoisuutta kantajalleen erikseen tilattujen sormusten tekemisen mahdollisuuksista ja luoda kuvaa menestyvästä ja asiantuntevasta kultasepänliikkeestä sen kotipaikkakunnalla Seinäjoella. 


Ratkaisu

Kultaseppä Hanhiniemen sisältömarkkinointikampanja toteutettiin kahden viikon mittaisella mainostajan artikkelilla Iltalehdessä Etelä-Pohjanmaan alueelle kohdennettuna. Artikkelin voimaa vahvistettiin koko kuukauden kestäneellä retargetointikampanjalla, jossa artikkelia lukeneille näytettiin Kultaseppä Hanhiniemen unelmasormusmainosta Alma-verkostossa kesän kihla- ja hääsesongin alla 29.5.-29.6. välisenä aikana. 

Tulokset

Kaikilla laitteilla näkynyt mainostajan artikkeli sai yhteensä 312 500 näyttöä ja keräsi 7 986 lukukertaa. Artikkeli kiinnosti erityisesti yli 45-vuotiaita, joita kaikista lukijoista oli yhteensä 74%. Vaikka nuorten aikuisten kohderyhmä oli kampanjassa pienin, klikkiprosentti oli heidän keskuudessaan suurin ja uudelleen kohdennetun mainoksen näyttöaika kampanjan pisimpiä. Naiset klikkasivat itsensä mainoksesta uudestaan Kultaseppä Hanhiniemen sivuille miehiä puolet useammin, vaikka miesten osuus artikkelin lukijoista oli naisia suurempi (56%). Keskimäärin artikkelin parissa käytettiin aikaa 2,5 minuuttia.

”Alma Median mainoskampanja oli myönteinen tapaus. Asiakkaat pitivät artikkelin asiapitoisuudesta ja tietoisuuteemme on tullut mainoksen ansiosta saatuja tilauksia. Mielestämme Iltalehden verkkosivuilla mainostaminen antaa menestyvän kuvan yrityksestä ja luo hyvää imagoa”.

- Päivi Hanhiniemi, Kultaseppä Hanhiniemi, Seinäjoki


570x370almasivusto kultaliike