Mielikuvamainonta toimii

Citymarket Länsikeskuksen kesän mobiilikampanja Alma-verkostossa. 

Satoi tai paistoi, suomalaiseen kesään kuuluu vihreys. Perinteiset kesäruoat, kotimaiset raaka-aineet ja torit, joista tuoreet tuotteet grillatun lihan tai kalan kaveriksi käydään lähialueen tuottajilta hankkimassa. Tähän hyvän olon mielikuvamaailmaan Citymarket Länsikeskus perusti kesän mobiilikampanjansa. 

Tavoite

Torimyynnin tuoreutta -kampanjan tavoitteena oli tuoda esiin Citymarket Länsikeskuksen laajaa salaatti- ja yrttivalikoimaa ja vahvistaa Citymarketin mielikuvaa lähiruoan hankintapaikkana kaupan vaikutusalueella asuvien keskuudessa. 


Ratkaisu

Citymarket Länsikeskuksen viiden viikon mittainen kesäkampanja toteutettiin Alma-verkostossa kohdennettuna Turun, Raision ja Naantalin alueelle. Kesällä ihmiset eivät istu konttoreissa koneiden ääressä, joten kampanjan 104 000 mainosnäyttöä jaettiin niin, että mainosta näytettiin ainoastaan mobiilissa paraatipaikalla aina kolme päivää jokaisella kampanjaviikolla.  

Tulokset

Aluekohdennettu mobiilikampanja tavoitti halutun yleisön, mainoksen nähneistä 78% oli suunnitellun mukaisesti 18-54-vuotiaita. Kampanjan seurantaraportin mukaan mainos puhutteli kohdeyleisöä, herätti toivotun mielikuvan mainostajasta ja tuotteista, ja keräsi lähes 60%:n ostotodennäköisyyden. 

”Käytimme kesällä hintamainonnan sijasta mielikuvamainontaa, jossa toimme esille mm. kauppamme laajaa salaatti- ja yrttivalikoimaa. Kampanja sai aikaan positiivisen vaikutuksen ja tavoitimme toivotulla tavalla uutta asiakaskohderyhmää kaupan lähialueelta. Toteutimme kampanjan kohdennettuna ydinalueellemme, jota pidän mainonnan onnistumisen edellytyksenä. Kohdennus Alman verkkomainonnassa oli helppo toteuttaa”.

- Jukka Itkonen, Kauppias CM Länsikeskus  


cittari_almasivustolle_uusi